پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226970
افزايش نرخ رشد زايمان هاي طبيعي در کشور
تاریخ انتشار : 1395/08/19 10:03:27
نمایش : 1022
وزير بهداشت با اشاره به کاهش 11 درصدي سزارين و افزايش 11 درصدي زايمان‌هاي طبيعي در کشور، گفت: تعرفه‌گذاري به گونه‌اي اصلاح شده است که زايمان طبيعي بيشتر مورد توجه ارائه‌کنندگان خدمت قرار گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسن هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري فارس، اظهار داشت: هنوز با کاهش سزارين در کشور به کمتر از 30 درصد فاصله داريم و اکنون اين ميزان در کل کشور حدود 42 درصد است. البته اين رقم نسبت به سزارين 56 درصدي سال‌هاي گذشته بهبود يافته و علاوه بر اين تعرفه‌گذاري به گونه‌اي تغيير داده شده که زايمان طبيعي بيشتر مورد توجه ارائه‌کنندگان خدمت باشد.

وي افزود: در بخشي از مراکز درماني پيش از اين 90 درصد زايمان‌ها به صورت سزارين بود و. اين مسئله عوارض زيادي براي مادران داشت ولي خوشبختانه در حال حاضر اين عمل کنترل شده و در برخي از مراکز درماني دولتي ميزان سزارين کمتر از 20 درصد است. البته اين موضوع در اعتباربخشي بيمارستاني هم به آن توجه شده و از بيمارستان‌ها خواسته‌ايم که در سال اول 10 و در سال‌هاي بعدي 5 درصد ميزان سزارين را کاهش دهند.

وزير بهداشت اضافه کرد: ميزان سزارين در کل کشور 11 درصد کاهش يافت و اين معادل افزايش 11 درصدي زايمان طبيعي است که يک دستاورد بسيار مهم به شمار مي‌رود.

هاشمي با اشاره به راه‌اندازي واحدهاي اختصاصي زايمان در کشور گفت: قبلا زايمان‌ها در سالن‌هاي بزرگ انجام مي‌شد چرا که در سالن‌هاي زايمان براي سزارين تغيير کاربرد داده بود ولي خوشبختانه امروز واحدهاي اختصاصي زايمان طبيعي راه افتاده و حتي همسر و همراهان مادر باردار مي‌توانند در اتاق‌هاي اختصاصي حضور داشته باشند.

وزير بهداشت که به شهرستان فسا سفر کرده و از بخش‌هاي مراقبت‌هاي بارداري بيمارستان ولي عصر در اين شهرستان بازديد کرده بود در ارتباط با اين بازديد گفت: با افتتاح مرکز آموزش مراقبت‌هاي بارداري بخش زايمان و مراقبت‌هاي پس از زايمان ولي عصر فسا 20 تخت زايماني جديد در قالب واحدهاي اختصاصي زايمان در آب و مراقبت‌هاي پس از زايمان به مجموعه تخت‌ةاي اين بيمارستان اضافه شد.


 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html